Aku Kpopper!

11:28 PM


Bismillah,
Assalamualaikum

Tadi semasa aku stalk kekawan aku, aku terbaca sesuatu yang sangat menarik perhatian aku.

SNSD WILL CONTINUE WITH 8 MEMBERS.

it means without jessica jung. Omaigod.
i cant believe it at all. I still look Girls' Generation as 9 members not 8. They will never be apart.
Aaaarrrggghhh.. Sones understand me well. How i disappointed with this news. Ignoring this news will be better for me.

Kemudian, aku buka muka buku aku. Scrolling melihat hapdet kawan, tetibe mata tertatap pada satu post.

"TEGURAN BUAT PARA KPOPERS, BELIEBER, DIRECTIONER, DAN KAKI MOVIE DAN DRAMA"
***
Apa salahnya dengar lagu katy perry, Miley Cyrus, Justin Bieber, lady gaga, kpop dan lain-lain? Aku still solat!"
"Apa salahnya aku tengok drama korea jepun bagai. Aku still jaga solat dan quran aku!!"
Kalau macam tu, saya jawab:
"Apa salahnya aku berzina. Aku still solat!!"
"Apa salahnya aku tak pakai tudung? Aku still solat!"
Korang mesti balas:
"Mana boleh! Zina haram. Tutup aurat pun wajib! Allah ada sebut suruh jauhi zina dan tutup aurat!!!"
Saya balas:
"Kalau macam tu, Allah ada suruh kita JAGA PANDANGAN. Allah suruh kita guna telinga untuk benda kebaikan. Habis kau tengok drama korea jepun bagai cintan cintun pegang-pegang tangan peluk cium tak tutup aurat tu, tak dosa ke? Dengar lagu-lagu pasla cinta, sex, kiss me, love, fuck semua tak dosa ke?"
****
Islam bukan sahaja solat. Islam tu the way of life. Di sebabkan ramai orang ingat islam ni just ibadah solat puasa je, sebab tu wujud ramai orang yang solat puasa, tapi akhlak teruk, tak tutup aurat, zina, couple, ikhtilat, obsess artis, kurang ajar dengan mak ayah, dan lain-lain.
Kalau betul kita menunaikan tanggungjawab sebagai muslim, nescaya kita takkan berhibur dengan lagu-lagu barat, kpop, dan yang sama waktu dengannya.

Kbai.


You Might Also Like

2 comments

  1. tu yang tarbiah sentap kan? sentap jugak tapi macam errrr.kita macam layan je --" astagfirullah

    ReplyDelete

Thanks kerana sudi meluangkan masa membaca blog ini.
Sebarang kata-kata boleh lontarkan di ruangan ini.
Moga-moga kita bisa berbalas komen

GoodReads

2020 Reading Challenge

2020 Reading Challenge
Najah has read 5 books toward her goal of 50 books.
hide

Broaden News