Happy Eid

10:00 PM


Akhirnya, setelah sebulan berpuasa kita dapat menikmati kemenangan yang diperjuangkan.Perjuangan MELAWAN NAFSU . Letih, penat, lapar, dahaga, dan pelbagai jenis perasaan dapat kita kawal. Okey lah, hari first raye, keluarga saya akan bangun awal2 pagi lagi. Umi dan ayah akan suruh kitorang mandi sunat aidilfitri. Sebelum berangkat ke masjid, disunatkan untuk makan terlebih dahulu. Kang lapar baru tahu.!!!
Selesai solat sunat aidilfitri kat Masjid Al- Ikhlas ( jumpa dengan kawan serta teacher kat sane ), kami sekeluarga bertolak ke tanah perkuburan yang menempatkan beberapa orang ahli keluarga kami yang terlebih dahulu. Suasana di sane seperti Pesta dek terlalu ramai manusia berkumpul, ade yang membaca tahlil dan semestinya pergaulan kaum lelaki dan perempuan tidak dijaga. Sepatutnya kena menziarah kubur sebelum raya kerana ketika puaa para ahli kubur telah berehat daripada disoal dan diseksa. Sebab itu bila takbir raya bergema, para ahli kubur merasa sangat sedih. Kebetulan di kawasan berdekatan terdapat rumah kaum kerabat lalu kami singgah beraya sebentar.

Bila balik, ( Jangan lupa yang kitorang tak lagi beraya dengan umi dan ayah serta adik-beradik ) kitorang bersiap untuk mengambil gambar keluarga time raya serta memohon kemaafan dan beraya. Letih gak so kami semua tidur sebentar and pergi ke rumah Nenek tersayang serta ibu saudara yang tinggal bersebelahan.







You Might Also Like

0 comments

Thanks kerana sudi meluangkan masa membaca blog ini.
Sebarang kata-kata boleh lontarkan di ruangan ini.
Moga-moga kita bisa berbalas komen

GoodReads

2020 Reading Challenge

2020 Reading Challenge
Najah has read 5 books toward her goal of 50 books.
hide

Broaden News