TIDAKKAH BERFIKIR?

9:48 PM


Bismillah
Assalamualaikum

Kita semua berfikir.
Tapi tak semua berfikir dengan waras dan rasional.
Tidak pemikiran itu melainkan ada hadnya. Maksudnya, berfikirlah dengan keupayaan berfikir. Dunia sekarang mampu menaikkan taraf pemikiran kita sampai ke tahap yang kita tidak sepatutnya fikir.

Aku, tidak pasti samada aku ini golongan pemikir tegar atau sekadar berfikir.
Fikiran ku patut serabut dengan kejutan pada hujung minggu lepas. Ya, sesuatu yang pada awalnya berat untuk aku terima tapi mungkin dah lali. Hahaha.. Maaf, itu masalah dalaman.

Aku pun tak pasti apa yang aku harus tulis. Hati hendak menulis walaupun fikiran kosong. Ingin meluahkan tapi tersekat. Dan aku harap serta doakan kalian semua memiliki pemikiran yang sihat. Bisa memikirkan yang mana baik dan buruk. Tidak melakukan sesuatu yang merugikan untuk jangka hayat panjang.



You Might Also Like

0 comments

Thanks kerana sudi meluangkan masa membaca blog ini.
Sebarang kata-kata boleh lontarkan di ruangan ini.
Moga-moga kita bisa berbalas komen

GoodReads

2020 Reading Challenge

2020 Reading Challenge
Najah has read 5 books toward her goal of 50 books.
hide

Broaden News