~Pertemuan itu~

6:23 PM

S A L A M !!


Hari nie, aku dalam mood sedih. :( Sedih kerana sahabatku Qira akan pergi meninggalkan UNITEN. 
*Die dapat offer dari UM dalam asasi kejuruteraan.*
Aku sangat sedih bile dapat tahu dia menerima offer dari UM tpi pada yang sama perasaan happy tu turut hadir memandang die dapat menyambung pelajaran ke ipta, UM lagi..
Setiap pertemuan pasti akhirnya perpisahan.
'Sahabat yang baik takkan pernah berpisah walau jarak memisahkannya.'
Aku harap kami dapat terus berhubung. Meskipun plan2 yang aku dan Qira rancang itu dah jadi debu ditiup angin, aku tak kisah kerana Allah tahu apa yang terbaik untuk hamba-hambanya.So, bersahabatlaah dengan seseorang itu kerana Allah bukan kerana material or other. Bila kerana Allah kita akan merelakan pemergian die dan hubungan yg terjalin akan terus berkekalan. Jika buka kerana Allah, hubungan persahabatan itu tak kan kekal. One things, jangan sesekali gune ucapan salam perpisahan ke, selamat berpisah ke, pape jelah pasal perpisahan sebab kita tak berpisah dengan kawan atau sape2 je.. Kita hanya berjauhan dengan mereka.. Take note!

Qira, sori pagi tadi muka aku cam tak der mood. Tu pasal aku tengah tahan diri dari menitiskan air mata. Aku berusaha menyekat air mata aku dari jatuh depan kau tapi masa kau nak pergi tu, aku tak dapat nak sekat. Aku sedih giler kau akan berjauhan dengan aku. Tapi aku tak nak plak kesedihan aku nie akan menyebabkan kau turut bersedih. Aku nak kau happy :D Semoga kat UM nanti, kau akan mencipta rekod dengan mendapat 4 flat.. Aku tahu kau boleh buat. Jangan putus harapan. Kalau ada apa2 nak tanya pasal agama or nak cerita apa2 ke, kol or contact laa aku. Aku tunggu maklum balas dari kau. Hmmm... Aku harap kau dapat jumpa kawan yang terbaik untuk kau disana tapi jangan plak kau lupa aku. Im gonna miss you Qira.. :| sobs..sobs..

Secebis kenangan bersama Qira ;)




p/s : Allah dah tetapkan yg terbaik untuk Qira. Masa depan die kat UM. Sebab kalau masa depan Qira kat uniten pasti Allah dah halang perjalanan Qira ke UM tpi buktinya Allah mempermudahkan urusan Qira untuk ke sana. So, hadapilah hidup ini dengan perasaan yang Gembira ya Najah!!! Sori kalau post nie entah pape :|

You Might Also Like

0 comments

Assalamualaikum,
sila tinggalkan komen anda
Insya-Allah, komen anda amat dihargai dan berharga

Thanks kerana sudi meluangkan masa

Broaden News




#BLOGGERPANTAITIMUR

#BLOGGERPANTAITIMUR