~Kematian~

12:32 AM

Salam, semua !!!

Dah tengok tajuk entry saya?
Gerun? Takut? Dah tak nak bace entry saya?
Jangan begitu kerana saya hanya ingin mengingatkan diri saya dan kawan saya yang leka malah terlupa pada kematian..
"Sesungguhnya orang yang mengingati kematian adalah orang yang bijak."
"sesungguhnya teman yang mengingatkan mu akan kematian merupakan teman mu yang sejati"
So, saya harap saya dapat melaksanakan tugas saya sebagai sahabat kamu semua dan #HambaAllah.
Alangkah bagusnya sekiranya kite telah mempersiapkan diri kita untuk menghadapi kematian, seksaan kubur, dan hari selepas kebangkitan.. Namun walaupun kita sedar akan semua itu *kematian* tapi kite masih leka pada dunia yang sementara ini.. Keinsafan umpama menyelinap sebentar dalam diri dan hati kite kemudian berlalu pergi. Kita harus lebih SEDAR daripada apa yang kita sedar bahawa kematian itu TIDAK MENUNGGU kita, tak kira MASA dan TEMPAT malah tak kira tahap keimanan kita. 
Sepatutnya kita kena lebih TAKUT untuk menghadapi hari selepas kematian memandangkan amalan kita tidak seberapa banyak.. *tak tahu diterima ke tak*
ALLAH MAHA PENGAMPUN
So, untuk sentiasa bersedia, hendaklah banyakkan berISTIGHFAR ataupun bertaubat kerana Allah itu maha pengampun dan mengelakkan diri daripada melakukan LARANGAN Allah kerana ALLAH juga MAHA MURKA..

okay, sekian dari saya ;D

You Might Also Like

0 comments

Thanks kerana sudi meluangkan masa membaca blog ini.
Sebarang kata-kata boleh lontarkan di ruangan ini.
Moga-moga kita bisa berbalas komen

GoodReads

2020 Reading Challenge

2020 Reading Challenge
Najah has read 5 books toward her goal of 50 books.
hide

Broaden News