~Khatam??~

4:00 AM


Majlis Khatam Quran

Tempat  : Bilik ICT, Maahad Tahfiz Sains Tanah Merah
Masa     : Waktu tengah hari ( tak ingat dah kol brape )
Ustazah  : Ustazah Apipah Bt Ramli
Tarikh   :  7 Mei 2012

Korang tahu ape tu..???
Hahahaha... takder papepun just nak kongsi sikit
Sebenarnye penghafaz Quran nie berat tanggungjawabnya,,
terutamanye bile diorang dah Khatam Hafazan diorang..
Diorang dah memikul satu amanah yang dimana amanah ini tidak akan pernah sekali lenyap dari mereka.Gelaran Muqri dan Muqriah tidak akan pernah lupus hingga 
MATI 
Hurmm... Rase berat bile dah khatam nie,
Kekadang tertanya-tanya beto00l ke yang aku nie dah khatam tapi juzu yang lepas tak masyi mane.. Khatam ke gitu???
Bile cam tu, kenalah Murajaah [ ulang ] untuk memasyikan diri aku yang tak seberape nie.. Seorang penghafaz quran sama darjatnye dengan orang kafir sekiranya dye tidak mengingati dan mengamalkan ayat yang dihafalnye..
tapi besar gak nikmat yang diperoleh jika dye mentadabbur Quran itu dengan sebaiknye.. Terasa sedikit bahagia kerna berjaya menghabiskan hafazan setelah 4 tahun 4 bulan 7 hari aku bertungkus lumus.. sekurang-kurang ak tak rase membazir duk kat mts tanpa habis quran..
Aku harap aku dapat menjaga kalamMu nie dengan baik..
Bantulah aku, Ya Allah!!!
so, Trust yourself 
Expert the unexperted
 

You Might Also Like

0 comments

Assalamualaikum,
~sila tinggalkan komen anda~
~Insya-Allah, komen anda amat dihargai dan berharga~

Thanks kerana sudi meluangkan masa

5TH BATCH