~A Simple Trip~

5:58 PM


Tadi aku pergi melawat saudaraku yang sakit dan kini terlantar di Hospital USM.
On the my way, i saw a car in the middle of road.
Kereta tu rosak dan tunggu preman datang baiki.
Ade seorang makcik yang dah berusia bersama suaminya dalam kereta itu.
Tak tahu kenapa hati aku sering sayu melihat wajah tua.
Lalu mak aku terus memecut di atas jalan raya meneruskan perjalanan setelah lampu isyarat bertukar warna.
Samapi kat sana kul 5.15 PM, tupun aku, nenek, dan adik kena tunggu dahulu sebelum masuk ke wad kerana menjaga sepupuku yang masih bayi.Nanti kami pule yang masuk setelah pak cik dan mak cik aku selesai.
Bila aku masuk ke wad, akal fikiran aku ligat berputar.
Kekadang manusia nie tidak bersyukur akan nikmat kesihatan. Malah ada yang langsung tidak menyedari akan keindahan nikmat ini. Pelbagai ragam pesakit berada di situ. Pelawat juga ramai yang datang melawat memandangkan ketika itu waktu melawat. Ade yang pesakit yang keseorangan dek tiada yang melwatnya. Hati ku sedih melihat perkara itu kerana memang pilu melihat orang sekeliling yang dilawati orang namun diri ini hanya sendirian tanpa ada seorang pelawat.
Tak lama kemudian, time melawat telah tamat, [pukul 7.00PM] aku dan family pun berangkat pulang. Para pelawat juga mula beransur - ansur pergi.
Semasa perjalanan pulang, suasana di atas jalan raya sangat sesak dengan kenderaan darat.
Biasa lah tu baru balik dari tempat kerja.
My mind kept thinking without stop.
The life was so hard and complicated.
There so many word that could describe the weird world..

You Might Also Like

0 comments

Thanks kerana sudi meluangkan masa membaca blog ini.
Sebarang kata-kata boleh lontarkan di ruangan ini.
Moga-moga kita bisa berbalas komen

GoodReads

2020 Reading Challenge

2020 Reading Challenge
Najah has read 5 books toward her goal of 50 books.
hide

Broaden News